Reklamný priemysel v minulom storočí fungoval viac menej na pevných a zabudovaných základoch. Všetko to nabúral internet, ktorý v tomto smere ponúkol nevídané množstvo nových možností.

Tradičné kanály ako billboard, televízia, rádio a pod. sú dnes už v tomto smere ťažko merateľné a odsúvané na vedľajšiu koľaj. Žezlo už nejaký ten rok prebral online marketing a reklamy v tomto priestore. Dnes sa už môžete oprieť o SEO služby, ktoré vám poskytne každá kvalitná SEO agentúra. Aby ste však začali s reklamou v online svete naozaj efektívne, je dôležitá dokonalá SEO optimalizácia vášho webu.

Prečo práve online reklama?

Ide o obľúbenú stratégiu, ktorú využívajú aj menšie firmy (cca 66%) k nadobudnutiu novej zákazníckej siete. Očakáva sa, že do budúceho roku narastú celosvetové výdaje na online reklamu až nad úroveň 600 miliárd dolárov. Na rozdiel od klasických foriem reklám v médiách sú však ročné náklady oveľa nižšie a je efektívnejšie merateľná. Každý z kanálov môžete jednotlivo sledovať, merať a hlavne optimalizovať. Očakávať môžete okamžité výsledky, na ktoré nemusíte čakať mesiace či dokonca ani dni. A to nenájdete pri žiadnej inej forme marketingu. Veľmi dôležité je aj lepšie cielenie, keďže takto veľmi ľahko preniknete do vášho cieľového trhu. V neposlednom rade vám bude poskytnuté množstvo užitočných dát.

Prvotné kroky pri stratégii online reklamy

  • Nastavenie cieľov: Cieľ je úplný základ. Už dopredu musíte mať predstavu o tom, čo by mala vami vybraná stratégia dosiahnuť a ako budete smer za finálnym výsledkom sledovať a merať. Práve forma merania budúcich krokov je dôležitá z hľadiska toho, aby ste sa udržali na správnej ceste. Odporúčame vytvárať si týždenné správy o pokroku či pochybení a vytvoriť zoznam všetkých uskutočnených akcií.
  • Objavenie cieľovej skupiny: Na koho bude mieriť vaša reklama? Ujasnite si, kto vaše služby či produkt naozaj potrebuje a koho viete svojím konaním osloviť. Obrovskou výhodou online reklamy sú veľké možnosti pri cielení na konkrétnejšie publikum. Zamerať sa môžete napríklad  na pohlavie, vek, demografické faktory či národnosť.
  • Stanovte si rozpočet: Upravte svoju stratégiu podľa vašich finančných možností. Pripravte si sumu pre celkový marketingový rozpočet, cenu vašich služieb alebo produktu, ciele, dobu trvania kampane a výsledky predchádzajúcich marketingových stratégií, aby ste túto mali s čím porovnať.
  • Vhodné kanály: Zvoľte správne miesta, kde budete inzerovať.
  • Tvorba reklamy a štart kampane: V tomto prípade vám určite pomôže kvalitná SEO agentúra.
  • Optimalizácia kampaní: Nenechajte vaše kampane dlhodobo bez zmeny. Takmer okamžite po spustení máte možnosť ich vhodne optimalizovať. Kontrolujte ich najlepšie na dennej báze, hľadajte spôsoby, ako ju spraviť originálnejšou a efektívnejšou. Meňte zobrazovanie reklám, aktualizujte obrázky či texty a určite nezabúdajte na zmenu aj čo sa týka vašej ponuky smerom k potencionálnym zákazníkom.